Elektroterapija

ELEKTROTERAPIJA

Danas se u fizioterapiji koristi I struja – elektroterapija. U ovoj oblasti lečenja strujom, primenjuje se jednosmerna i to Galvanska struja. Ovom strujom poboljšvamo krvotok, metabolizam tkiva, I deluje resorptivno kod otoka tkiva, utiče na ublažavanje ili sprečavanje spazma mišića, smanjuje bol i elektroforeza. Ova primena struje se koristi i za ubacivanje lekova preko kože.

Dijadinamička struje kojom se postiže analgetsko dejstvo a koje nastaje brzo ali uz duže trajanje. Dijadinamičkom strujom se povećava cirkulacija, smanjuje spazam mišića, smanjuje otok i slično. A što koristi i elektroterapija.

Eksponencijalna struja –struja koja izaziva mišićnu kontrakciju, zbog svoje uspešnosti u lečenju primenjuje se i u terapiji oduzetosti usled nastale pareze ili paralize ali isto tako održava zdrave mišiće.Ovaj način primene struje se pokazao kao dobar tretman i za stimulaciju unutrašnjih organa kod atonične mokraćne bešike, opstipacije kao i kod posoperativne atrofije mišića creva

Naizmenična struja – kako funkcioniše

Nnaizmenična struja koja se koristi u stimulaciji nerava, ima analgetsko delovanje pa se koristi uglavnom za smanjenje bolova kao I u rehabilitaciji.

Interferentna struja utiče stimulativno na krvotok što je samim tim bolja prokrvljenosti i oksigenacija tkvia, analgetski deluje na oštećene nerve i stimuliše stvaranje kalusa kod graktura i deluje antiinflamatorno.

Ruske struje su najviše primenjive usled nastanka sportskih povreda. Jača mišiće i povećava mišićne performanse. Istovremeno, prilikom terapije ruskom strujom povećavamo i mišićnu masu. U svrhu povećanja mišićne mase najviše je u terapiji ublažavanja bola i smanjenje otoka

Elektroterapija – korišćenje i dobrobiti

Elektroterapija se primenjuje u fizioterapiji kada je u pitanju

• povreda mekih tkiva,
  • posttraumatska kontraktura
  • posttraumatskih komplikacija,
  • postfrakturnih stanja,

Kod reumatoloških bolesnika

• artroza perifernih zglobova (kukova, kolena, zglobova šaka i stopala);
  • cervikalnog i lumbalnog sindroma;
  • reumatoidnog artritisa;
  • vanzglobnih reumatskih oboljenja (burzitisa, tendinitisa, entezitisa, epikondilitisa).

Kod neuroloških bolesnika. Ubrzavaju regeneraciju oštećenih nerava, te se koriste kod neuralgija, neuritisa, radikulopatija, polineuropatija.

Kod vaskularnih bolesnika. Za lečenje funkcionalnih i organskih poremećaja periferne cirkulacije (Rejnoova bolest, Birgerova bolest…)

Kod ginekoloških bolesti, za lečenje upalnih procesa, dismenoreja.

Kod sportskih povreda

Nakon dugotrajne imobilizacije ili inaktiviteta, prevencija atrofije skeletne muskulature.

Elektroterapija ima veliku ulogu I u smanjenju upalnih procesa.

Prilikom primenestruje, odnosno  elektroterapije na elektrodama kroz koje prolazi struja smanjuje se bol smanjuje otok i smiruje upalne procese.

Elektroterapija
Elektroterapija u Fiziokinezis studiu

Dobar stimulans je na vazodilatacija (širenje krvnih sudova), hiperemija (crvenilo kože uz prisutnu toplotu), poboljšava se izmena tecnosti u celiji i normalizira pH, smanjuje senzibilnost osetljivih receptora dakle smanjuje bol), ubrzava se zarastanje i revitalizacija tkiva, povecava mišićna kontrakcija.

Kontaktirajte nas!