Šta je ARTROZA?

Degenerativna promena koja utiče na zglobne hrskavice koja kasnije utiče i na ostali deo zgloba je ARTROZA. Artroza kolena zgloba je česta i stvara se oštećenje funkcije zgloba.

Uzrok nastanka i Klinička slika

Rađena su mnogobrojna istraživanja i još uvek nije utvrđeno zašto i kako se ona javlja. Postoji par poznatih uzroka i to su:

1. Starenje tkiva
  2. Poremećaji hormonske ravnoteže i nasledna predispozicija
  3. Degenerativne bolesti

Postoje dve vrste artroza i to su primarna i sekundarna artroza.

Primarnu artrozu karakteriše slabost hrskavice, a sekundarnu upala. One su posledica povreda, urođene anomalije zglobova, metaboličkih i endokrinih bolesti, upala itd.

Najčešća lokalizacija artroze je u zglobu kolena. Kako osoba može da prepozna artrozu? U početku ona nije toliko primetna, ali se stvara bol pri odredjenim aktivnostima kao što su trčanje, nagli pokreti… Drugi symptom jeste ukočenost prilikom mirovanja.

Posle izvesnog perioda dolazi do ograničenja, pa čak i nemogućnosti u pokretu, a zglob je tvrd, a koleno nestabilno. Takođe artroza dovodi do slabijih tetiva. Kasnije, ukoliko ne počne da se leči na vreme, dolazi do stvaranja O NOGE što stvara nestabilnost zglobova.

Lečenje

Artoza, tj. promene na hrskavicama se ne mogu izlečiti, ali se može smanjiti bol, mišićni spazam i samim tim može se vratiti funkcija zglobu.

Lečenje može biti:

• Fizikalna terapija– hidroterapija, kineziterapija i elektroterapija
  • Lekovima– analgetici, antireumatici, antiflogistici, miotonolitici
  • Hirurško lečenje
Artroza kolena