Zašto je bitno vežbati sa 50+

Da bi održali dobro fizičko I mentalno  zdravlje,  neophodno je da se bavimo fizičko-rekreativnim vežbama. U zavisnsti od godina, I te fizičke vežbe treba da budu prilagođene njima. Po jednom istraživanju ljudi koji su imali aktivnosti, njihovo mentalno zdravlje je bilo mnogo bolje od zdravlja ljudi koji se nisu bavili nikakvom rekreacijom, odnosno u svoj svakodnevni život nisu uključili I vežbe.

Za starosnu dob od 50 pa na više, preporučuju se vežbe joge, aerobika ili biciklizam.. Naročito su preporučljive timske vežbe, odnosno timski sportovi koji  su idealni za sve uzraste, ali se najviše preporučuju za ljude starije od 50 godina.

 Nedostatak vežbi  prouzrokuje kod većine ljudi lošije mentalno I telesno zdravlje. Vršeno je ispitivanje kod grupe ljudi koji su bili depresivni, I utvrdilo se da je bila velika razlika u mentalnom zdravlju ljudi koji su se bavili bilo kojom vrstom vežbi, od ljudi koji se ničim nisu bavili.

Dr Din Barnet iz škole psihologije na Kardif Univerzitetu je došao do zaključka da postoji veza između vežbanja I mentalnog zdravlja, I da ovo njegovo istraživanje “snažno ukazuje na to da je grupno vežbanje naročito dobro za mentalno zdravlje, ali se istovremeno naglašava da ne treba da se preteruje sa vežbama.” 

S obzirom da danas živimo uglavnom sedeći za komjuteom, TV-om itd., uz nepravilno držanje kičme, najneophodnija je vežba, vežba istezanja, ali pre svakog vežbanja, je potrebno da se urade vežbe zagrevanja, pa tek onda da se pribegne ostalim vežbama. To su pokreti kojima se mišići “izvlače” I razvlače preko njihove standardne veličine. To se bazira na izvlaćenju cele musculature odnosno stručnije objašnjenje je da mišići prelaze iz pasivnog u aktivno stanje.

Da bi naše telo moglo da funkcioniše bez nekih poteškoća, vežbe za istezanje su najpreporučljivije vežbe, gde se vrši izvlačenje vrata, ramena,  kičme, kolena, itd.

Postoji i vrsta vežbi za ubrzanu cirkulaciju, jer, zna se da čovek nakon tih 50 tih godina, ima usporenu cirkulaciju, pa ove vežbe i te kako pozitivno utiču na njihov ceo organizam. Ove vežbe, ne samo da eliminišu lošu cirkulaciju, već i smanjuju stress, neprijatne mišićne bolove, imaju dorpinos u bržem konstituisanju tretirane regije kao i da omogućavaju pokretljivost zglobova.

Mora se napomenuti i podsetiti na statičko istezanje koje predstavlja maksimalno istezanje tretiranog mišića čime se istovremeno on i opušta. Istezanje ne sme da boli, mora da bude lagano i uz konrtrolisano disanje i svakako treba da vodi računa o tome da se istežemo, odnosno vežbe radimo sve dok je našim mišićima prijatno.